Notice: Undefined index: posts_per_page in /data/wordpress/htdocs/wp-content/themes/genesis-sample/functions.php on line 210
Notice: Undefined index: ehto in /data/wordpress/htdocs/wp-content/themes/genesis-sample/functions.php on line 212
Notice: Undefined index: lajittelu in /data/wordpress/htdocs/wp-content/themes/genesis-sample/functions.php on line 220
Notice: Undefined index: tag in /data/wordpress/htdocs/wp-content/themes/genesis-sample/functions.php on line 239
Ehdoilla ei löytynyt nostoja
Notice: Undefined variable: post_id in /data/wordpress/htdocs/wp-content/plugins/pressapps-knowledge-base/public/partials/page/page-single.php on line 41
Laadukas moduulitoteutus
Sisältö
Laadukas moduulitoteutus on osa opetushenkilöstön valmennusta, jonka tavoitteena on tukea eModuulien suunnittelua ja rakentamista. Punaisena lankana valmennuksessa on valtakunnalliset verkkototeutuksen laatukriteerit sekä kansainvälisesti tunnetut ja tiimityöskentelyyn soveltuvat CarpeDiem ja ABC suunnittelumallit. Näiden pohjalta on työstetty laadukas moduulitoteutus konsepti hamkilaiseen opetukseen ja oppimisympäristöön.
Valmennusta on tarjolla yksittäisinä työpajoina, joihin voit osallistua yksin tai moduulitiimisi kanssa. Pidempi valmennus flipped learning työpajoineen on tarkoitettu verkko-opetusta ja opetustyötä aloitteleville opettajille. Lisäksi kokeneet verkko-opettajat voivat toteutustensa kehittämisessä hyödyntää itseopiskeluaineistoa joko yksin tai yhdessä tiimin kanssa. Tavoitteena on, että jokainen hamkin eModuuli on itse- ja/tai vertaisarvioitu laatukriteerien mukaisesti. Löydät sekä työpajat että pidemmän valmennuksen aikataulun henkilöstövalmennuksen kalenterista ja Laadukas moduulitoteutus -valmennus sivulta.
Osaamistavoitteet
- Osaa tuottaa ja toteuttaa laadukkaan verkkototeutuksen yhdessä opettajatiimin kanssa.
- Osaa valita tarkoituksenmukaiset digitaaliset työkalut kokonaisuuden rakentamiseen ja toteuttamiseen.
Kokonaisuuden sisältö
Näin rakennat moduulitoteutuksen
- Toteutussuunnitelma on pohjana työlle
Tehkää 1.versio toteutussuunnitelmasta. - Luonnos on sisällön yhteistä suunnittelua
Suunnitelkaa moduulin missio yhteistyössä opettajatiimin kanssa. Temsissa voi työstää dokumentteja, jakaa materiaaleja, pitää verkkopalavereja ja hallita tehtäviä. - Käsikirjoitus on oppimisprosessin suunnittelua
Tee moduulin käsikirjoitus yhteistyössä opettajatiimim kanssa. Teamsissa käytössä ovat mm. Word, PowerPoint, Excel, Forms, OneNote ja Planner. - Oppimisprosessin rakentaminen
Rakentakaa oppimisprosessi Moodleen. Sisällön tuotantoon voi käyttää seuraavia: Teamsin OneNote, PowerPoint, Word, Excel; Sway, Screencast-O-Matic, Kaltura CaptureSpace, iMovie, Zoom, Lightboard, Venngage, ThingLink, Webropol ja erilaiset ammattisovellukset. - Kysy palautetta ja tee korjaukset
Kysykää palautetta kollegoilta tai opiskelijoilta esim. Teamsissa. Käyttäkää arvioinnissa kehikkona eAMKin laatukriteereitä. - Toteutussuunnitelman tarkentaminen
Tarkentakaa toteutussuunnitelmaa. Lisätkää toteutukselle Moodle-kurssialue. Opiskelijat hyväksytään Pepissä. - Rakenna oppimisympäristö valmiiksi
Koostakaa sisällöt Moodlen kurssialueelle. Materiaalit voivat sijaita Kalturassa, Swayssa, Teamsissa (Word, PowerPoint, Excel, OneNote, Stream) tai muualla verkossa. - Toteutus on toden paikka
Ohjatkaa opiskelijoita Moodlessa, Zoomissa, Teamsissa ja Yammerissa. Pitäkää verkkoistunnot Zoomissa. Kerätkää opiskelijoilta nopeita palautteita Formsilla. - Kerää palaute opiskelijoilta
Arvioikaa opettajatiimin kanssa tekemänne toteutus laatukriteerien mukaisesti. Opiskelijat antavat moduulista loppupalautteen Spark-palautejärjestelmällä. - Kehitä moduulia seuraavalle toteutukselle
Käsitelkää toteutuksen palaute ja kirjatkaa kehittämisideat Teamsiin.
Osaamismerkki
Hae digiajan pedaosaaja osaamismerkkiä ja tee näkyväksi, että osaat toteuttaa digiajan pedagogisia ratkaisuja ja hyödyntää digitaalisuutta tarkoituksenmukaisesti opetuksessa.